Gołobórz zdobyty! Raz jeszcze

88km przez las,przez piach,przez wodę,obdarte pięty,rozbity nos,czoło,ale warto było,jeszcze was pomęczę z tym Gołoborzem bo jest to miejsce magiczne,niezwykłe....ale jak widzę w tym miejscu śmieci to bym komuś PRZYPIERDOLIŁ!
a więc jest to świetne miejsce do spacerów,do przejazdów rowerowych do spacerów nawet tych romantycznych a widziałem co nieco ;-) udało się zrealizować film a dokładnie drugą część,dosyć amatorsko ale z dużym profesjonalnym zapałem ;-)
byłem w wielu rezerwatach itp i chyba tylko Białowieża nosi koronę większą jak Gołobórz ,ale Gołobórz to nie tylko miejsce ale także duży sentyment z dzieciństwa,zapach trawy,siana,taka beztroska,bardzo się cieszę że jest takie miejsce i to blisko mojego miejsca zamieszkania ....

http://www.waszfotograf.com.pl/2016/08/gooborz-zdobyty.html
Dojazd Pożarowy nr 4 znajduje się parę metrów od wjazdu na moja łąkę,przez wiele lat znajdowała się tylko tablica informacyjna dopiero o wiele później ustawiono czerwone tablice informujące o rezerwacie,wzdłuż łąk drogą która znajduje się po prawej stronie od tablicy dojedziemy do rzeczki/strumyku ,teraz niestety zanieczyszczony...ale czego chcieć więcej gdy przez niego przejeżdżają setki razy brudne auta..nie mam nic przeciwko takim rozrywkom(sam chciałbym pojeździć przełajowo ;-) ale trochę szkoda ze tak się dzieje a Panowie i Panie nie maja gdzie poszaleć swoimi maszynami.

http://www.waszfotograf.com.pl/2016/08/gooborz-zdobyty.html
Kiedyś na łąkach było życie teraz wszystko ucichło tylko zwierzęta się cieszą..może to lepiej....a nawet właściciel dworu Mościbrody chciał wykupić łąki i zrobić przeprawę widokową promem...w sumie byłbym za,ale rzeka muchawka nie jest pod ochroną?
Innym terenem który pokrywa piach,wydmy jest teren zaraz od strony Grabianowa a dokładnie w tej chwili ogrodzony w pewnej części przez jednostkę wojskową..


Pamiętam jeszcze czasy gdy nie było strzelnicy/poligonu gdy jeździło się na łąki z rodzicami,to prosiłem by zatrzymali się a ja..taki mały Arturek biegałem po wydmach,górkach i się cieszyłem jak idiota ;-D no dla dziecka było to magiczne i niespotykane bo zazwyczaj zwyczajny las to prosta powierzchnia,drzewa itp a tutaj jak pustynia stare jałowce które przybierają wręcz abstrakcyjny kształt niczym jak z innej planety

Jest tego o wiele więcej,jedyne co kłuje w oczy to TONY śmieci...podobno to już wizytówka Polaków;-(
może to się kiedyś zmieni,bo miejsce jest naprawdę niezwykłe i szkoda by przykrywały je śmieci.





 Zachęcam wszystkich do poznawania tych przepięknych miejsc,ale pamiętając by zachować spokój oraz czystość,sam świata nie zbawię,ale razem to już możemy wszystko ;-)










Oto Film który polecam wam serdecznie ;-)


Komentarze

  1. Piękne zdjęcia panie Arturze. To prawda śmieci dużo ake w ostatnich latach coraz częściej osoby uprawniające sport w lesie przylegającym do rezerwatu angażują się w akcje sprzątania tych terenów. Sam jako biegacz brałem udział w takich akcjach jak plogging a i zwolennicy NW czesto z okazji np. Dnia ziemi zbierają tam śmieci. Miejmy nadzieję że po malutku uda nam się uwolnić ten piękny las od niechlubnego znaku naszych czasów jakim są właśnie śmieci. Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie na W poszukiwaniu motywacji. Skóra Tomek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Tajemnice Lasu - Rezerwat Gołobórz

Rezerwat Gołobórz - Mały Raj na Ziemi